Elektromechanika

Serwis Auto Reich posiada wieloletnie doświadczenie w naprawie i regeneracji rozruszników i alternatorów w samochodach osobowych i dostawczych.

Nasza procedura naprawy wygląda następująco:


- na samym początku sprawdzamy czy na pewno przekazany nam alternator lub rozrusznik jest wadliwy. Wykonujemy to na specjalnym stole probierczym. Chyba że wymieniony powyżej podzespół jest zamontowany w samochodzie, w takim przypadku sprawdzamy czy na pewno jest pobór prądu, czy dochodzi prąd do elementu itp. Jeśli „nie” to wymontowujemy alternator lub rozrusznik. Lepiej sprawdzić to wcześniej, przed wymontowaniem, ponieważ może się okazać że winnym np. nie zapalania naszego samochodu jest zupełnie co innego niż nam się mogło wydawać.
- jeśli wynik testu jest nieprawidłowy, rozkładamy podzespół na poszczególne elementy, patrząc wnikliwie na każdy z nich
- wszystko dokładnie czyścimy, uszkodzone części lub mocno zużyte zastępujemy nowymi (tylko sprawdzonych producentów, często oryginalnych). Lutujemy, nadmierne luzy w łożyskowaniu eliminujemy itd.
- po ukończeniu prac i złożeniu do swojej pierwotnej konstrukcji alternator bądź rozrusznik, ponownie sprawdzamy podzespół na stole probierczym czy regeneracja wyeliminowała wszystkie błędy
- sprawdzony w 100% podzespół dostarczamy Państwu do ręki, jeśli otrzymaliśmy go „luzem” lub montujemy go w samochodzie.



Rozrusznik



Silnik elektryczny zwany rozrusznikiem jest wykorzystywany do doprowadzenia silnika spalinowego do prędkości obrotowej rozruchu. Zazębienie zębnika rozrusznika wraz z wieńcem koła zamachowego tworzy się moment obrotowy rozrusznika który przekazywany jest do silnika spalinowego. Rozrusznik wprawia w ruch koło zamachowe silnika. Silnik osiąga wtedy minimalną prędkość obrotową rozruchu jaka jest potrzebna do zapłonu paliwa w cylindrach.
Niby wszystkie wyglądają tak samo, ale…

Różnią się one:
- budową
- wymiarami zewnętrznymi
- mocą elektryczną
- liczbą zębów
- kierunkiem obrotów
- znamionowym napięciem pracy
- zasadą działania mechanizmu sprzęgającego
- modułem zębnika

Różne przyczyny nie kręcenia rozrusznika lub złego działania:
- skorodowany przewód masowy
- rozładowany akumulator
- zbyt niskie napięcie dochodzące do rozrusznika
- awaria mechanizmu sprzęgającego lub widełek sprzęgających
- awaria „bendiksu”
- słaby kontakt styków elektrycznych
- zużyty zębnik
- zużyte szczotki

Alternator



Alternator nazywany trójfazową prądnicą prądu przemiennego, zasila instalację elektryczną pojazdów samochodowych, poprzez ładowanie akumulatora. Dzieje się tak za pomocą zmiany energii mechanicznej w prąd stały.

Zepsuty alternator? Co może na to wskazywać?

- szybkie rozładowywanie akumulatora
- stale świecąca się kontrolka ładowanie akumulatora
- podczas włączonego zapłonu, brak zapalonej kontrolki ładowania akumulatora
- szybkie przepalanie żarówek spowodowane niejednostajnym świeceniem się światła

Jakie usterki w alternatorze mogą występować najczęściej?

- zużyte łożyska
- zwarcie
- brud i zanieczyszczenia
- przebicia w uzwojeniu
- zużyte szczotki
- wadliwy regulator napięcia
Sprawny układ elektryczny to podstawa w codziennym użytkowaniu naszego pojazdu.
Naprawiamy instalacje elektryczne w samochodach osobowych i dostawczych.

Najczęstsze przypadki usterek elektryki w samochodzie:
- brak ogrzewania
- elektryczne szyby nie opuszczają się lub nie chcę się podnosić
- nie działają wycieraczki
- nie pali się wewnętrzne oświetlenie samochodu
- nie działa kierunkowskaz
- świece zapłonowe
- nie działa klakson
- nie ma świateł zewnętrznych

I tak jak w przypadku wszystkich elektronicznych czynności, najpierw diagnozujemy, następnie usuwamy usterkę i zabezpieczamy przed czynnikami zewnętrznymi i na końcu ponownie sprawdzamy instalację, czy wszystko działa jak należy.
Naprawa instalacji w przyczepie

Wykonujemy również naprawę instalacji w przyczepach.
Brak świateł lub tzw. choinka to częste usterki które uniemożliwiają nam podróż. Częstym powodem tych usterek jest gniazdo zasilające przyczepę lub przerwany przewód, a być może jakieś zwarcie. Spowodowane może to być wilgocią lub innymi zanieczyszczeniami wyrzucanymi spod kół. Po pewnym czasie, powstaje na stykach gniazda i na przewodach korozja.

Nasz personel z przyjemnością zajmie się Państwa przyczepką tak aby mogła wrócić na drogę z kompletnym oświetleniem.
Czujniki parkowania lub kamery cofania są świetnym urządzeniem w samochodzie, które minimalizują ryzyko wystąpienie drobnych wgnieceń lub zarysowań karoserii podczas różnych manewrów. Najczęściej stosowane są w pojazdach jeżdżących w mieście, ponieważ właśnie tu jesteśmy najbardziej narażeni na poniszczenie naszego samochodu.

Oferujemy:
- zakup czujników lub kamer cofania dedykowanych do Państwa samochodu
- zamontowanie czujników z trzema, czterema i sześcioma sensorami
- montaż czujników z głośnikiem lub wyświetlaczem
- zamontowanie wyświetlacza w formie wstecznego lusterka

Gwarantujemy estetyczny i dyskretny montaż czujników w Państwa samochodzie. Na polecenie Klienta wykonujemy lakierowanie oczka czujnika w kolorze nadwozia.

Kontakt

Zostaw swoje dane, skontakujemy się z Tobą.

Biuro – (58) 554-55-01


Kierownik serwisu, właściciel: Andrzej Reich
501-152-361
Z-ca kierownika: Grażyna Reich
osoba zajmująca się sprzedażą części oraz rachunkowością
516-042-788
Andrzej Maciej Reich
osoba zajmująca się obsługą flot oraz firm posiadających minimum 3 samochody 519-176-026 ; andreich@wp.pl
Gdańsk Osowa 80-299, ul. Barniewicka 48c
godziny otwarcia:
Pon-Pt 8:15 - 18:00
Sobota: 8:15 - 17:00
adres email: auto-reich@wp.pl