
Dokonujemy głównych, średnich lub małych remontów silnika w samochodach osobowych jak i dostawczych. W tym najczęściej silników czterocylindrowych lub jednostki typu bokser (Porsche lub Subaru), a także silniki V6; V8; V10 a nawet silniki typu V12. „My się pracy nie boimy”. Znamy doskonale działanie silnika oraz jego podzespołów. Do tego typu prac, przeznaczeni są specjalni pracownicy. Osoby zajmujące się naprawą posiadają doświadczenie ponad 25 – letnie.
W skład prac wchodzą m.in.:
- dokładna diagnoza awarii
- wymiana poszczególnych elementów silnika np.: komplet uszczelek i śrub, tłoki, pierścienie tłokowe, panewki główne, panewki korbowodowe, układ rozrządu,
- regeneracja głowicy np.: komplet uszczelek, zawory, prowadnice, popychacze hydrauliczne,
- szlifowanie bloku
- szlifowanie wału
- regeneracja korbowodów
- wymontowanie i zamontowanie oraz uzbrojenie silnika
Jeśli zdarzy Ci się awaria lub samochód utraci swoją prawidłową wydajność skontaktuj się z nami. Zaproponujemy Państwu możliwy termin realizacji oraz wstępny koszt naprawy.
Silnik jako serce każdego samochodu, nikomu nie trzeba przedstawiać. Jest to najważniejszy podzespół samochodu, aby nasz pojazd mógł się poruszać. Jednak gdy dochodzi do awarii i potwierdzenia przez mechanika że należy zrobić remont silnika, wolelibyśmy aby ten dzień w ogóle się nie zaczął.
Mamy wtedy do dyspozycji dwa rozwiązania albo kupno używanego silnika albo remont zepsutej jednostki napędowej. Z początków istnienia naszej firmy remonty silników robiło się bardzo często, ponieważ na rynku nie było używanych silników, więc dokonywano napraw nie tylko ze względu na brak dostępności, ale również prostocie budowy tych jednostek. Dzisiejszy rynek oraz konstrukcje silników są zupełnie inne niż 40 lat temu. Można więc wybrać często tańszą wersję, czyli używany silnik, jednak przy tym wyborze występuje także ryzyko.
Jakie?
- nie mamy pewności ile dokładnie sprzedawany nam silnik „zrobił” kilometrów
- nie wiemy czy poprzedni właściciel jeździł spokojnie czy raczej sportowo na zimnym oleju
- jeżeli silnik pochodzi z samochodu który „dachował” to olej znajdujący się w jednostce napędowej przemieścił się i odpłynął z jego newralgicznych obszarów, przez co dłuższa praca w takich warunkach może wyraźnie ograniczyć jego żywotność
- jeżeli samochód uczestniczy wypadku następują ogromne przeciążenia, które mają negatywny wpływ na prawidłowe działanie rożnych podzespołów silnika takich jak chociażby turbosprężarka. W trakcie zderzenia, pracujący silnik może zassać powietrze wraz z różnymi ciałami stałymi w wyniku pęknięcia filtra powietrza lub kolektora dolotowego
- nie zawsze sprzedający mówi prawdę, jeśli chodzi o dopasowanie jego produktu do naszego pojazdu. Często sprzedają starszą wersję silnika bądź słabszą która podczas wkładania lub
uzbrajania silnika różni się punktami mocowania lub kiedy nie współpracuje z innymi elementami takimi jak skrzynia biegów (inne koło zamachowe) lub z układem chłodzenia. Koszt odesłania silnika mieści się w granicach od 150-250 zł oraz oczywiście wydłużenie czasu naprawy naszego auta.
Oczywiście wyżej wymienione wady kupowania używanego silnika nie zawsze występują, można trafić na dobrą jednostkę, która będzie nam służyła przez wiele tysięcy kilometrów. Nasz serwis zaleca jednak przeprowadzenie remontu silnika, oczywiście jeśli nie przekracza to wartości samochodu, a użytkownik pojazdu chce korzystać ze swojego samochodu przez następne kilka lat.
Zalety remontu silnika:
- GWARANCJA SPRAWNOŚCI
- po remoncie, kluczowe elementy mogą służyć przez następne kilkaset tysięcy kilometrów
- brak ryzyka